Törpe muníció a Mol Limonál: Tesztelve

Az utóbbi években egyre inkább elterjedt a közösségi autózás Budapesten. Ezek hasonlóan működnek, mint a Mol Bubi (kerékpár) vagy a Blinkee (robogó), tehát a használat idejére fizetett, percalapú bérlésről van szó. Elsőként még 2016 novemberében indult el itthon az első ilyen – ráadásul magyar – szolgáltatás, a GreenGo. Az akkor még csupán 45 autóval, teszt jellegként indított mozgalom azonban mára kinőtte magát nem csak nyugaton, de itthon is.

Jelen pillanatban három ilyen szolgáltatás érhető el Budapesten: A GreenGo, a Mol Limo és a DriveNow. Ezek közül az utóbbi kicsit kilóg a sorból, mert csak prémium autói vannak (BMW X2, BMW i3, Mini SS Cabrio, stb..) és az árszabása is magasabb az első kettőnél. A GreenGo-nak csak elektromos autói vannak, pontosan 300 Volkswagen e-UP! A Mol Limo 450 autóval rendelkezik, ebből jelenleg 150 elektromos. A legújabb szereplő, a DriveNow 240 autót adott a hazai felhasználóknak, ebből 40 db elektromos. Ez azt jelenti, hogy az elmúlt két és fél évben huszonkétszeresére nőtt a budapesti közösségi autók száma. Tehát, ha mind a három szolgáltatóhoz beregisztrálok, akkor nagyon kevés esélyem van arra, hogy ne találjak egy autót sem a közelemben.

Azonban én egyelőre csak egyet használok, hiszen mindenhol van egy egyszeri regisztrációs díj és igazából a Mol Limo 450 db autójával sem éreztem még úgy, hogy ne találnék elérhető közelségben egy autót sem. Ha már közösségi autózom, akkor igyekszem mindenképpen elektromos autót használni, néha képes vagyok egy távolabbihoz elsétálni, hogy az legyen. Így érzem magam a legtisztábbnak, hiszen helyben semmiféle károsanyagot nem bocsájtok ki, ráadásul úgy ott hagy mindenkit a városban, hogy öröm nézni. Külön élvezet! 🙂

Eddig ilyen téren csak a Volkswagen e-Up volt a porondon, ami egyébként egy nagyon szuper autó. Nagyon kicsi, tehát városi közlekedésre tökéletes, parkolni is isteni vele, de mégis tágasnak érződik belül, mindenre van hely és egy kis csomagtartót is kapunk mellé. Az elején viccesen kicsi volt, de a vezetési élmény és a praktikusság rögtön átvitt egy örömmámorba. Azóta, ha tehetem, mindig ilyet vezetek: olyan, mint a drog.

Kicsi, fürge és praktikus!

A napokban viszont meglepődve tapasztaltam, hogy megjelent egy – pontosabban kettő – új autó a kínálatban és rögtön bele is botlottam egybe. Valójában 50 új elektromos Smart jelent meg az utakon, lecserélve 50 benzines VW Up-ot. A Smartból pedig van négyajtós, ami nagyjából megegyezik az e-up méreteivel, de van 20 db kétszemélyes verzió, ami még praktikusabb, még cukibb és még lehetetlenebbül viccesebb. Komolyan, egyszerűen ránézek és elfog a röhögőgörcs. Ettől függetlenül egy nagyon jól használható autó, főleg a belvárosban és a parkolóhely problémák sem olyan nagyok egy ilyen kis játékautóval. Ráadásul, ha maximum másodmagunkkal rójuk a városi aszfaltot, akkor duplán megéri egy ilyen autóba ülni, hiszen olcsóbb, mint a négyajtósok bérlése: 66 Ft helyett 59 Ft az állandó felhasználóknak.

Annyira kicsi, hogy még az ujjam is elfér a képen…

Összességében egyébként nekem személy szerint jobban tetszik a VW elektromos autója. A műszerfal és konzol mindkettőben remek, a Smart váltója viszont kicsit gagyibb műanyagból készült és nekem kicsit túlzás, hogy mindenből van digitális és analóg mutató is. A töltöttségi szintet jól jelzi és jól működik a kipörgésgátló is, ami az upról nem igen mondható el (de nem is baj 🙂 ). A Volkswagenben van egy plusz fokozat a váltón (B), amely bekapcsolja a visszatöltést fékezésnél. Ez nagyon jól működik, nem is kell a fékre lépni a városban és nagyon sok energiát meg tudunk vele spórolni. A Smartban nincs választás, folyamatos a visszatöltés, de magától csak akkor fékez, ha a radar érzékel valamit előtted, így a saját fékezésből merít vissza energiát. Kicsit szokatlan megoldás és az erősségét sem lehet állítani. A kétajtós verzióban semmilyen csomagtartó nincs, egyedül a hátsó ablakot lehet lenyitni és kb két hátizsákot tudunk berakni, másra ne nagyon számítsunk. Egy városi kis szaladgálós autó, de arra tökéletes.
Érdemes kipróbálni!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük